Projekt Planety a stromy

Koncem června se uskutečnil pro žáky 2. ročníku projektový týden Planety a stromy. Žáci se zabývali sedmi stromy, které jsou spojovány s kvalitami planet naší sluneční soustavy – dub, buk, javor, jasan, třešeň, bříza a jilm. Jejich kvality jsme prozkoumávali malbou, v eurytmii a v dřevořezbě. Během dne se všechny tři skupiny vystřídaly, takže každý žák svůj vybraný strom vždy maloval, zabýval se jím v eurytmii a vytvářel sochu z jednoho ze sedmi kmenů stromů. Vytvořené sochy byly zapuštěny do země na zahradě školy a projekt byl ukončen vernisáží všech vytvořených děl.

Ilustrativní obrázek příspěvku

O pedagogice v Českém rozhlasu

Trochu více o naší škole si můžete poslechnout v diskusním pořadu Třetí dimenze na ČRo Leonardo ve čtvrtek 29. května od 14 hodin nebo kdykoliv z archivu ČRo.

Alternativní škola. Realitu alternativního vzdělávání v ČR rozebírají Ing. Ivan Smolka, ředitel Waldorfského lycea, RNDr. Anna Jelínková, ředitelka školy Na Dlouhém Lánu, kde jsou třídy Montessori, a Mgr. František Prokop, ředitel ZŠ Táborská.

leonardo

Přehrát/uložit pořad z archivu (mp3)

Dva týdny 2. ročníku ve waldorfské škole v Německu

Dvoutýdenní výuka 2. ročníku pod vedením zčásti německých a zčásti českých učitelů ve Freie Waldorfschule Chiemgau. Žáci byli ubytováni v rodinách, absolvovali společné programy a projekty s německými žáky. Žáci si vyzkoušeli jiné jazykové a kulturní prostředí, procvičili si i své sociální schopnosti, výsledky společných projektů prezentovali místní veřejnosti.

Projekt výuky v SRN

Po loňské návštěvě studentů z partnerské školy v německém Prienu v Praze se nyní naši studenti vypravili k nim. Ve dnech 7–18. dubna 2008 bydlí v rodinách rozmístěni okolo krásného jezera Chimsee a účastní se výuky ve škole – modelování z hlíny, kovářství, češtiny, sborového zpěvu a sportovních aktivit. Plánovány jsou i společné koncerty v Prienu a okolí.

Poetický almanach 1. ročníku 2007/2008

Studenti 1. ročníku vytvářeli v epoše poetiky almanach básní. Sbírku básní si můžete stáhnout zde v PDF.