Hry s Pärem Ahlbomem, 4. ročník
Naší školu opět navštívil zakladatel intuitivní pedagogiky a waldorfské školy Solvik ve Švédsku. Zapojili jsme do hry i studenty 4. ročníku. Na počátku intuitivní pedagogiky bylo hraní, obyčejné dětské hry, k jejichž podstatě se Pär Ahlbom se svými kolegy snažil dostat. Co je tak úžasného na honičce, na schovávané anebo na slepé bábě? Proč se do nich dokážou děti cele ponořit? Proč si dospělí neumějí už hrát jako děti? Na spoustu takových otázek hledá intuitivní pedagogika odpověď. Vlastně by si ji měl každý pedagog objevit skrze hraní sám. „Hrajte si a pozorujte, co se děje,“ říká Pär Ahlbom pedagogům na svých seminářích. Nejnápadnějším znakem dětského hraní je radostný pohyb. A právě ten je třeba ve škole pěstovat. „Inteligence se zvyšuje s pohybem těla,“ tvrdí Pär Ahlbom. Obraz žáků po celou dobu výuky sedících v lavicích, tak typický pro běžnou školu, je tedy v přímém rozporu s intuitivní pedagogikou.