Kurz proběhl úspěšně, všichni jsme se ve zdraví vrátili. Počasí nám přálo, společně jsme si užili pět dní na krásné samotě v kopcích Krkonoš. Místo bylo vybráno, aby celá akce byla hlavně o nás. Smyslem pobytu bylo, abychom se nikým a ničím nerušeni (ani mobilním signálem) mohli soustředit na sebe navzájem, a trochu se poznali v prostředí mimo školní lavice. Každý den byl laděn do jedné barvy, kterou jsme se obklopili v oblečení, studenti ji intenzivně malovali, pokoušeli se ji vyjádřit v eurytmii a dokonce hledali její proměny v přírodě kolem. Jídlo jsme servírovali v rámci možností také v příslušné barvě.
Barevný program byl doplněn seznamovacími a zážitkovými aktivitami a trochou sportu v podobě českého lakrosu. Na červený den nás čekal půldenní výlet po červené značce s krásnými výhledy na hřebeny Krkonoš a Sněžku. Smyslem našeho barevného experimentu bylo zkusit si uvědomit, do jaké míry na nás barvy, které bereme často jako samozřejmou součást každodennosti, vědomě či nevědomě působí v naší náladě, chování a jednání.
První večer jsme zažili lehce krizovou situaci, kdy na celé chatě došla voda. Naštěstí druhý den ráno bylo již vše v pořádku a voda tekla po zbytek pobytu bez problémů. Přesto jsme se uchýlili k šetření s vodou, abychom si uvědomili, že nekonečně tekoucí pitná voda z kohoutku není samozřejmostí. Tyto opatření vedli Vojtu Šimka k sepsání skvělé autorské písně o peripetiích studentů bez vody. Zpěvu byly věnovány také večery, během kterých se třídě pod vedením pana učitele Ševčíka, podařilo nacvičit nádhernou skladbu, kterou jsme si společně vychutnali poslední den na venkovním svahu s ozvěnou okolních kopců. Z pohledu třídního učitele si myslím, že jsme si celý pobyt všichni společně užili, studenti fungovali při všech aktivitách i ve volném čase, nálada byla příjemná, uvolněná. Naše třída vypadá velmi zdravě, živě a inspirativně. Jsem přesvědčen, že se máme všichni do budoucna na co těšit.
Tadeáš Dufek
Třídní učitel 1. ročníku