V pondělí 6. listopadu se uskutečnila dvě představení hry Peer Gynt, kterou nastudovali studenti 3. ročníku pod vedením tří- (respektive pěti-)členného pedagogického týmu. Došlo tak k zakončení nebývalého projektu, kterému bylo věnováno mnoho energie z řad studentů i pedagogů a kterému po všech stránkách tak nějak přálo štěstí.
Celý nápad nazkoušet se studenty tohoto ročníku divadelní představení jako by se rodil již s jejich nástupem na naši školu a s jejich opakovaným prokazováním výjimečného divadelního potenciálu v hodinách literatury, cizích jazyků i eurytmie. Tento potenciál potvrdila i skutečnost, že chtěl v chystaném představení vystoupit celý ročník, tedy všech jeho třicet studentů.
Požadavky na třicet (!) dostatečných rolí, na „něco vtipného a vážného zároveň“, doplněné o požadavek jakéhosi uměleckého a myšlenkového přesahu – ty všechny se podařilo skloubit v rozhodnutí nazkoušet hru Peer Gynt od Henrika Ibsena. Hru rozsáhlou, mnohovrstevnatou, veršovanou, pohádkovou i realistickou, romantickou i symbolistickou, hru o mladém lajdákovi, který zestárne, ani neví jak, o tom, co znamená „být sám sebou“, co dělá člověka člověkem, ale i o mezilidských vztazích, touhách, snech, smrti, víře, lásce a naději.
Celý zkouškový proces započal obsazováním rolí na základě hodinového hereckého „workshopu“; pokračoval první čtenou zkouškou (a humorným sžíváním se s obraty typu „jít někam s Peerem“); vyvrcholil následným uměleckým týdnem jako stěžejní částí zkoušení (které zaplnilo všechny volné prostory školy, v nichž se skupinky studentů a tří až čtyř pedagogů prokousávali různorodými scénami); a byl zakončen soustředěním v pátek a v neděli před představením. A co víc – byl nabitý tvůrčí atmosférou, těžko představitelným tréninkem paměti a řečových dovedností, ale i tvorbou hudebního doprovodu, vizuální stránky inscenace, kostýmů i doprovodných materiálů a celkově aktivním, ale i „pohodářským“ přístupem studentů a jejich smyslem pro zodpovědnost i pro humor, bez kterého by patrně celá realizace nebyla možná.
V den D poté proběhlo odpolední a večerní představení v Divadle Na Prádle, u obou návštěvnost přesáhla kapacitu sálu a ohlasy diváků potvrdily, že veškerá energie, kterou jsme do divadelního projektu vložili, měla smysl. Co některým hercům chybělo z profesionality, nahrazovali autenticitou a nasazením a troufám si tvrdit, že svými výkony mnohdy překvapili i své pedagogy a spolužáky.
Mezi diváky byl i publicista v oblasti vzdělávání Tomáš Feřtek, který svůj zážitek shrnul o den později na jisté panelové diskusi a zasadil ho do kontextu debaty o současném vzdělávání (čas 22:45–26:40). Pro upřesnění – kostýmy byly z většiny zapůjčené či poskládané z vlastních zdrojů a režisér nebyl jeden, ale byli minimálně tři, respektive jich bylo asi pětatřicet. :-)
Možné další reprízy inscenace jsou zatím v rovině úvah, pokud se však pro ně studenti rozhodnou, včas se to na tomto místě dozvíte. Nezbývá než poděkovat všem zúčastněným a těšit se na jejich další umělecké činnosti – o připravované či nedávno uskutečněné koncerty, výstavy, divadelní, eurytmická i taneční vystoupení, filmy či umělecké texty totiž ve 3. ročníku není nouze.
Za pedagogický tým sepsal
Matouš Černý
Ohlédnutí za Peerem Gyntem
/v Fotogalerie/od Jiří ProcházkaV pondělí 6. listopadu se uskutečnila dvě představení hry Peer Gynt, kterou nastudovali studenti 3. ročníku pod vedením tří- (respektive pěti-)členného pedagogického týmu. Došlo tak k zakončení nebývalého projektu, kterému bylo věnováno mnoho energie z řad studentů i pedagogů a kterému po všech stránkách tak nějak přálo štěstí.
Celý nápad nazkoušet se studenty tohoto ročníku divadelní představení jako by se rodil již s jejich nástupem na naši školu a s jejich opakovaným prokazováním výjimečného divadelního potenciálu v hodinách literatury, cizích jazyků i eurytmie. Tento potenciál potvrdila i skutečnost, že chtěl v chystaném představení vystoupit celý ročník, tedy všech jeho třicet studentů.
Požadavky na třicet (!) dostatečných rolí, na „něco vtipného a vážného zároveň“, doplněné o požadavek jakéhosi uměleckého a myšlenkového přesahu – ty všechny se podařilo skloubit v rozhodnutí nazkoušet hru Peer Gynt od Henrika Ibsena. Hru rozsáhlou, mnohovrstevnatou, veršovanou, pohádkovou i realistickou, romantickou i symbolistickou, hru o mladém lajdákovi, který zestárne, ani neví jak, o tom, co znamená „být sám sebou“, co dělá člověka člověkem, ale i o mezilidských vztazích, touhách, snech, smrti, víře, lásce a naději.
Celý zkouškový proces započal obsazováním rolí na základě hodinového hereckého „workshopu“; pokračoval první čtenou zkouškou (a humorným sžíváním se s obraty typu „jít někam s Peerem“); vyvrcholil následným uměleckým týdnem jako stěžejní částí zkoušení (které zaplnilo všechny volné prostory školy, v nichž se skupinky studentů a tří až čtyř pedagogů prokousávali různorodými scénami); a byl zakončen soustředěním v pátek a v neděli před představením. A co víc – byl nabitý tvůrčí atmosférou, těžko představitelným tréninkem paměti a řečových dovedností, ale i tvorbou hudebního doprovodu, vizuální stránky inscenace, kostýmů i doprovodných materiálů a celkově aktivním, ale i „pohodářským“ přístupem studentů a jejich smyslem pro zodpovědnost i pro humor, bez kterého by patrně celá realizace nebyla možná.
V den D poté proběhlo odpolední a večerní představení v Divadle Na Prádle, u obou návštěvnost přesáhla kapacitu sálu a ohlasy diváků potvrdily, že veškerá energie, kterou jsme do divadelního projektu vložili, měla smysl. Co některým hercům chybělo z profesionality, nahrazovali autenticitou a nasazením a troufám si tvrdit, že svými výkony mnohdy překvapili i své pedagogy a spolužáky.
Mezi diváky byl i publicista v oblasti vzdělávání Tomáš Feřtek, který svůj zážitek shrnul o den později na jisté panelové diskusi a zasadil ho do kontextu debaty o současném vzdělávání (čas 22:45–26:40). Pro upřesnění – kostýmy byly z většiny zapůjčené či poskládané z vlastních zdrojů a režisér nebyl jeden, ale byli minimálně tři, respektive jich bylo asi pětatřicet. :-)
Možné další reprízy inscenace jsou zatím v rovině úvah, pokud se však pro ně studenti rozhodnou, včas se to na tomto místě dozvíte. Nezbývá než poděkovat všem zúčastněným a těšit se na jejich další umělecké činnosti – o připravované či nedávno uskutečněné koncerty, výstavy, divadelní, eurytmická i taneční vystoupení, filmy či umělecké texty totiž ve 3. ročníku není nouze.
Za pedagogický tým sepsal
Matouš Černý
Navštivte nás
/v Aktuality/od Jiří ProcházkaZájemce o studium zveme na setkání na veletrhu Schola Pragensis a následně na den otevřených dveří.
Schola Pragensis
Metropolitní veletrh středních škol v termínu 23. až 25. listopadu 2017 v Kongresovém Centru Praha. Můžete se dozvědět leccos o naší škole přímo od našich studentů, kteří Vás na našem stánku (č. 402) budou očekávat.
Čt. 23. 11. 2017 od 9:00 – 18:00
Pá. 24. 11. 2017 od 9:00 – 18:00
So. 25. 11. 2017 od 9:00 – 15:00
Dny otevřených dveří
29. listopadu 2017
16. ledna 2018
21. února 2018
Spolupráce s Národní technickou knihovnou
/v Aktuality/od Jiří ProcházkaV minulém školním roce jsme navázali spolupráci s Národní technickou knihovnou v oblasti vyhledávání informačních zdrojů a citačních zásad formou worshopu, který utváříme společně na míru pro naši školu a podílíme se na tvorbě výukových materiálů. Registrací v NTK studenti kromě jejího fondu a elektronických zdrojů mohou využívat také encyklopedii Britanica, konzultační služby a meziknihovní výpůjčky. Účet lze také využít pro aplikaci pro generování citací Citace PRO. Spolupráci hodnotíme jako úspěšnou, proto jsme se rozhodli pro další pravidelnou spolupráci.
Napiš esej v angličtině a vyhraj léto v USA
/v Aktuality/od Jiří ProcházkaNaši studenti se individuálně zúčastní souteže Our Earth is Smaller Earth! Zadáním je napsat krátkou originální esej na jedno z témat: Travel passion, Positive impact, Why to go further. Podrobnosti si můžete přečíst v tiskové zprávě.
Prozaicky řešeno, vizuálně řečeno.
/v Aktuality/od Jiří ProcházkaVýstava obrazů Veroniky Dolistové, studentky třetího ročníku Waldorfského lycea v Praze.
Vystavované obrazy jsou ilustracemi k autorským básním a jsou tvořeny technikou tjang-ting (tradiční způsob javánské batiky). Jsou doplněny barevnými výšivkami. Celý projekt je součástí školní ročníkové práce a pojednává o způsobech designu textilu. Práce je zaměřena právě na voskovou batiku..
Vernisáž výstavy začíná ve čtvrtek 16. listopadu v 19:00 hodin.
Na vernisáži vystoupí mladí amatérští básníci a celým večerem bude znít klavírní improvizace, kterou provede Matyáš Vonz.
Den poezie 2017
/v Aktuality/od Jiří ProcházkaPřijďte se podívat v úterý 14.11.2017 na prezentace autorské tvorby studentů k vyšehradskému labyrintu! Studenti prvního ročníku Waldorfského lycea budou číst a rozdávat básně, které napsali k tématu Labyrint světa v rámci epochy poetiky. Rádi Vás tam uvidíme!
Pozvánka v PDF