Prezentace ročníkových prací 2015
Studenti třetího ročníku Waldorfského lycea prezentovali ročníkové práce v pátek 10. dubna 2015 a v sobotu 11. dubna 2015.
Podrobný časový harmonogram a témata jednotlivých prací najdete v letáčku.
Fotogalerie z akcí
Studenti třetího ročníku Waldorfského lycea prezentovali ročníkové práce v pátek 10. dubna 2015 a v sobotu 11. dubna 2015.
Podrobný časový harmonogram a témata jednotlivých prací najdete v letáčku.
Stejně jako v předchozích letech se studenti druhého ročníku Waldorfského lycea v Praze rozhodli účastnit mezinárodního festivalu eurytmie pro mladé, který se bude konat v květnu ve Witten-Annen v Německu. Vystoupí tam se svým programem, na kterém pracovali několik měsíců. Součástí přípravy byl i březnový intenzivní eurytmický týden, ve kterém nacvičovali každý den po epochové výuce. Jako hostující lektor nám v naší práci pomáhal Daniel Müller Goldegg ze Stuttgartu, zkušený eurytmista na poli dramatické eurytmie.
Výsledek našeho úsilí jsme prezentovali také v Praze 7. 5. 2015 v 18.00 v Salesiánském divadle.
První ročník vyjel 13. 3. – 15. 3. na studijní cestu do Mnichova, kde jsme v rámci několika muzeí, výstav a kulturních památek zkoumali z různých uhlů vztah člověka ke svému okolí. Snažili jsme se vlastní tvorbou proniknout, jaký měli v různých obdobích lidé vztah ke zvířatům, ke krajině a k technice. Zaměřili jsme se na starověký Egypt a Řecko a konfrontovali jsme tento pohled s pohledem moderním.
13. prosince 2014 provozoval tým žáků naší školy fair trade kavárničku na adventním jarmarku, pořádaném Obcí křesťanů a sdružením Setkávání v Modrém domě v Praze na Letné. Žáci nabízeli hostům kávu vypěstovanou v Ugandě drobnými zemědělci zapojenými do projektu fair trade a upraženou v chráněné dílně českého družstva Fair & Bio, balené produkty fair trade a vlastní pekařské a cukrářské výrobky, zhotovené s využitím fairtradových surovin.
foto: Helena Janků
Studenti 3. ročníku ve dnech 30. 10. – 2. 11. 2014 jeli na poznávací výjezd do Vídně. Výjezdu předcházely přípravy v hodinách německého jazyka, v nichž žáci zjišťovali, zpracovávali a zčásti prezentovali formou referátů (v německém i českém jazyce) informace týkající se historie Vídně a navštívených míst. V rámci programu jsme navštívili centrum města, se kterým jsme se seznámili především z historického a architektonického hlediska, dále galerii v Belvederu, kde jsme se zaměřili na umění počátku 20. století. Našimi cíli byly i stavby 20. století (např. Hundertwasserhaus) či zábavní park Prater. Průvodci městem si byli z velké míry sami studenti, kteří prostřednictvím referátů daná místa ostatním přiblížili.